Autocross, zondag 2 augustus

Verslag autocross:
Beste crossvrienden en vriendinnen ,
Allereerst willen we jullie namens de autocrosscommissie bedanken voor een fantastische cross in 2015.
We hadden aangegeven actief te gaan controleren op het gebruik van glaswerk , ook hadden we hier in meerdere aankondigingen melding van gemaakt.  Hier heeft iedereen zich prima aan gehouden, we hebben een paar meldingen gehad .
Tevens ben ik er trots op dat we met dit bezoekersaantal  een gezellige cross  kunnen organiseren zonder wanklanken. Het weer heeft ook fantastisch meegewerkt. Het mooie weer begon al op de zaterdag, de dag dat wij alles klaar zetten.
De tribune is al klaar gezet door Bos tribunes en de rijplaten liggen perfect neergelegen over de sloot door van ’t Hek. De baan is vrijdag klaar gemaakt door Loonbedrijf J.A.N Koning en ligt er prachtig bij, dit alles op aanwijzing van de Fam Groot uit Andijk .
We nemen tijdens een kop koffie de belevenissen van de afgelopen week en de komende werkzaamheden door. Waarna we de toiletten  en containers gaan plaatsen, het land van de Fam Francis gereed maken voor het publiek en de parkeerplaatsen uit gaan zetten .
Ook het neerleggen van de stalen rijplaten wordt gedaan, het hoeft niet zo precies, er wordt prachtig weer  voorspeld.
Om de inkijk vanaf de weg te voorkomen worden vrachtwagens van onze sponsors  J.A.N Koning en Peter  Appel  neer gezet. Ook Roet  transport komt zijn vrachtwagen brengen voor de jury  welke wordt geplaatst tussen de 2 tribunes.
Om 14 uur komt een delegatie van de gemeente  om de catering, baan en de veiligheidsvoorzieningen te bekijken, dit kan de goedkeuring wegdragen .
We gaan aan het eind van de middag weg met een goed gevoel, alles staat er klaar voor en de weergoden gaan ons helpen .

Zondag om 7.30 uur staan de eersten coureurs klaar om de pits op te kunnen, waarna er circa 170 volgen, we kunnen iedereen snel van de weg krijgen waardoor het overige verkeer nergens last van heeft. De keurmeesters gaan aan de slag om te zorgen dat alle auto’s gekeurd zijn en alle veiligheidseisen voldoen voor de aanvang van de wedstrijd.
De eerste gasten klimmen rond 9.30 uur op de tribune om een goed plekje te vinden waarna het hele terrein  begint vol te lopen en iedereen kan genieten van de  strijd tussen de dames en heren coureurs. Een ieder geniet van deze strijd op het land waar we de tribunes op ruime afstand met een grondwal tussen de baan en het publiek hebben neergezet voor de veiligheid.
De dag is prima verlopen met helaas een paar onderbrekingen waar we een ambulance bij nodig hadden. Om 18.30 uur hebben we de finales gehad waarna het terrein leeg loopt, een uur later lijkt het of er bijna niets is gebeurd en ligt alles er weer rustig bij.

We hebben ’s avonds bij het Beemster Pannenkoeken- en Spijshuis de winnaars van de dag hun  verdiende prijzen gegeven waarna we ’s nachts  ons hoofd op het kussen konden laten rusten.
Maandag ’s avonds  hebben we met een hele club BG’ers en vrijwilligers het terrein in de oude staat terug gebracht.
Nogmaals  mijn grote dank aan het publiek,rijders , catering en een ieder die onze gast is geweest op  deze dag voor de geslaagde cross.
Mijn petje af voor alle vrijwilligers ter plekke  die dit in goede banen hebben geleid en mijn commissieleden die hier ruim van tevoren al vele dagen mee bezig zijn geweest.
Groeten en op naar een volgende cross
Paul Dekker

Foto’s autocross: