4 mei Herdenkingsdienst Zuidoostbeemster en Middenbeemster

Kaart niet beschikbaar

Date(s) - 04/05/2017

4 mei R.A.F.A.-herdenking Zuidoostbeemster
Belangstellenden zijn vanaf 17.00 uur welkom bij de boerderij van de familie van Kempen aan de Zuiderweg in Zuidoostbeemster. Ontvangst met een kopje koffie. Om 17.50 uur wordt gewandeld naar het monument. Daar begint om 18.00 uur de herdenking. Het korte programma omvat toespraken, krans- en bloemenlegging en stilte. Om ongeveer 18.10 uur vliegt het Rafa squadron the Edambusters (oude éénmotorige vliegtuigen) in formatie over. Daarna is er voldoende tijd om naar Middenbeemster te gaan alwaar het programma om 19.00 uur begint.

Programma Herdenkingsbijeenkomst 4 mei Middenbeemster
Het programma in Middenbeemster start traditiegetrouw in de Keyserkerk in Middenbeemster. Daar start om 19.00 uur een openbare herdenkingsbijeenkomst, waarbij alle belangstellenden van harte zijn uitgenodigd. Een gedetailleerd programma zal worden uitgereikt bij de ingang van de Keyserkerk. Na afloop (ongeveer 19.50 uur) start de Stille tocht naar het Monument op ’t Landje alwaar de R.A.F.A. -Pipe-Band speelt. Om 20.00 uur volgen twee minuten stilte, voorafgegaan door het blazen van de Last Post en afgesloten door Reveille (trompet: Martin Stroet). Tijdens de kranslegging speelt opnieuw de R.A.F.A. –Pipe-Band. Zij sluiten vervolgens de plechtigheid af.
Programma in de Keyserkerk:
*Tot 19.00 uur: Orgelspel door Niek Hartog
*19.00 uur: Openingswoord burgemeester Joyce van Beek
*19.05 – (ca.) 19.45 uur: gevarieerd programma met optredens van:
-het Noord-Hollands selectiekoor olv dirigente Josefine Straesser en met begeleiding van piano en fluit (Dieke Verrijk).
-Fanfare’s Koperensemble
-leerlingen groep 7 en 8 basisschool de Bloeiende Perelaar uit Zuidoostbeemster. Deelnemers: Anouk van Eerde (viool); Merel van Dam (verhaal); Lisa van der Woude (zang); Jens van Eerde (trompet); Loeki Griffioen (gedicht). Anoek en Jens worden daarbij begeleid door Daniella Hoogland op piano.
-Stichting Beemster Gemeenschap: declamatie Paul Dekker en Mario Jonk
-Samenzang: Engels en Nederlands Volkslied