Trekkertrek

Date(s) - 24/07/2016

Land van Schoon

Categorieën

Voor de zesde keer wordt tijdens de feestweek de Beemster Trekkertrek georganiseerd. Er wordt gestreden in verschillende klassen: de standaardklasse en de sportklasse. De deelnemers worden ingedeeld naar gewicht. Per gewichtsklasse wordt vervolgens de strijd met elkaar aangegaan. Dus iedereen kan eigenlijk meedoen. De lichtste klasse is tot 2,5 ton en de zwaarste klasse is 11 ton. Nieuw dit jaar is dat er ook enkele trucks mee gaan doen. Dat is altijd goed voor spektakel. Daarnaast zijn er wederom een aantal trekkers in de sportklasse te bewonderen.

Op de eerste zondag van de kermis gaat dit evenement van start op het autocrossterrein aan de Rijperweg. De tribune zal weer worden neergezet zodat er voldoende zitplaatsen zijn en iedereen een goed overzicht heeft van de wedstrijden. Er wordt gestreden op 2 wedstrijdbanen, zodat alles vlot achter elkaar verloopt. Daarnaast zijn er ook nog een 100-tal oldtimer trekkers en machines aanwezig die door de toeschouwers bekeken kunnen gaan worden. Reden genoeg dus om naar dit mooie evenement toe te gaan.

Let op: Glaswerk (bierflesjes e.d.) is verboden op het terrein en tribunes, dit in verband met de verontreiniging van de grond. Hierop zal bij de ingang en tijdens de trekkertrek streng gecontroleerd gaan worden!!

Aanvang 10.00 uur. Entree € 5,- en kinderen tot 12 jaar gratis.