AB Trekkertrek en kofferbakmarkt

Date(s) - 22/07/2018

Rijperweg

Voor de zevende keer wordt tijdens de Beemster Feestweek de AB trekkertrek georganiseerd. Dit jaar voor het eerst in combinatie met een kofferbakmarkt. Op hetzelfde terrein zullen diverse deelnemers hun koopwaren aanbieden vanuit hun kofferbak.
Er worden verschillende kinderactiviteiten georganiseerd op het trekkertrek terrein en daarnaast is er ieder uur een trap-skelter wedstrijd met een mooie sleepwagen die je zo ver mogelijk moet zien te verplaatsen. Je hoeft geen eigen skelter mee te nemen; die staat al voor je klaar. Kortom voor iedereen valt er wat leuks te beleven deze dag.
We strijden bij de trekkertrek in verschillende klassen; de standaardklasse en de sportklasse. Men wordt ingedeeld naar gewicht. Per gewichtsklasse zal men tegen elkaar gaan strijden. Dus iedereen kan eigenlijk meedoen. Dit jaar doen er ook weer enkele trucks mee, dat is altijd goed voor spektakel op de baan. Daarnaast zijn er wederom een aantal trekkers in de sport- en supersportklasse te bewonderen.

Op de eerste zondag van de kermis gaat dit evenement van start op het autocrossterrein aan de Rijperweg. De tribune zal weer worden neergezet zodat er voldoende zitplaatsen zijn en u een goed overzicht heeft van de wedstrijden. Er wordt gestreden op twee wedstrijdbanen zodat alles vlot achter elkaar verloopt.
Daarnaast zijn er een 100-tal oldtimer trekkers en machines aanwezig die u kunt bekijken. Natuurlijk is er ook catering op het terrein voor heerlijk eten en drinken. Reden genoeg om naar dit evenement toe te gaan.
Entree voor beide evenementen: € 2,50 per persoon en kinderen tot 12 jaar gratis.

Let op: Glaswerk (bierflesjes e.d.) is verboden op het terrein en tribunes, dit in verband met de verontreiniging van de grond. Hierop zal bij de ingang en tijdens de trekkertrek en kofferbakmarkt streng gecontroleerd gaan worden!!