AFGELAST – Boerderijmiddag

Date(s) - 26/07/2019

Marktpleinen

Categorieën

De vrijdagmiddag van de Beemster Feestweek staat weer in het teken van de boerderij met dit jaar speciale aandacht voor het thema “water”. Naast de gebruikelijke activiteiten zoals ringsteken en allerhande vertier voor jong en oud, kan er deze middag ook geknutseld worden onder leiding van Evelien de Lange. Ook zij zal het thema gebruiken. Verder zijn er natuurlijk weer verschillende dieren te bewonderen: koeien, paarden-/ponyrassen en schapen, maar ook de kleine huisdieren, o.a. kippen en konijnen mogen niet ontbreken. Er worden schapen geschoren .Jong en oud kunnen komen kalf schetsen en (kunst)koe melken, meerijden in een aanspanning met Haflingers en bij de kramen zijn Beemster producten en zaken die met het buitenleven te maken hebben. Daarnaast willen wij u graag meenemen naar het 20-jarig bestaan van de Beemsterpolder op de werelderfgoedlijst met meerdere activiteiten in combinatie met het thema water. Dus kom langs en proef het Beemster boerenleven op de authentieke marktpleinen in Middenbeemster.
Toegang is gratis

Hondenshow
Iedereen, jong en oud, die een lieve en betrouwbare hond heeft, kan zich opgeven voor de hondenshow. Er is een parcours uitgezet en de deelnemers mogen iets over de hond vertellen en hem eventueel een kunstje laten doen. Een deskundige jury wijst de winnaar aan. Vervolgens kan de hond weer naar huis worden gebracht. Het is helaas niet mogelijk mee te doen aan de hondenshow èn het ringsteken. Wees er snel bij want vol=vol!

Kom pronken met je kip of andere huisdieren
Iedereen kan zijn of haar kleine huisdier (bijvoorbeeld kip, konijn of cavia) opgeven voor de huisdierenkeuring. Er is een keurmeester, aan wie de inzender mag vertellen hoe goed hij/zij voor het dier zorgt. Elk huisdier wordt beoordeeld en voorzien van commentaar. Uiteindelijk wordt het ‘Huisdier van de dag’ aangewezen. Voor elke deelnemer is er een herinnering en aardigheidje.

Ringsteken
Ponyruiters tot en met 15 jaar en maximaal D pony kunnen deze middag weer meedoen aan de ringsteekwedstrijd. Dat houdt in dat er in draf, zonder rijzadel, met een stok geprobeerd wordt om de ringen te steken. Voor het schoonste geheel (of leukst verkleed). Het thema is Sprookjes daarvoor is een speciale prijs. Deelname geschiedt op eigen risico en het dragen van een goedgekeurde cap is verplicht. Door de vele vraag is de ponykeuring weer terug. Vinden jullie het leuk? Geef je dan snel op !

Opgeven
Wil je aan één of meerdere onderdelen meedoen op deze middag? Opgeven kan tot uiterlijk dinsdag 23 juli 2019 door een e-mail te sturen naar [email protected]. Vol = vol.