BEACHVOLLEYBAL; DE INS EN OUTS

Dit jaar vond het beachvolleybaltoernooi weer als vanouds plaats op de woensdagavond van de feestweek. De dag begon ’s morgen om 7.00 uur met een lekker zonnetje, waarna de sectie Sport in samenwerking met Loonbedrijf de Vlijt het zand kon storten en de velden kon klaarmaken. Het zand lag er mooi bij en was weer van prachtige kwaliteit, onze complimenten! Om 13.00 uur lagen alle velden er weer keurig bij!

Er was dit keer een extra veld gelegd, waardoor het mogelijk was om nog 5 teams meer te laten deelnemen (totaal 40 teams!). Ondanks het extra veld, hebben we helaas toch nog enkele teams moeten teleurstellen. Om 17.00 uur starten de eerste wedstrijden en het was heerlijk weer om te spelen en te kijken. Het zonnetje scheen en het werd al snel gezellig druk langs de velden. Om 19.45 uur was de poulefase voorbij. Uit alle 8 de poules ging alleen de nummer 1 door naar de kwart finale, waar weer een paar oude bekenden in stonden die we vaker in de kwart finales zien, maar ook nieuwe teams zoals ‘Restaurant Joon’, ‘Beemster Garlic’, ‘West Best’, ‘Weerwolven’, ‘Jetta en haar O-mannetjes’ en ‘Per seconde grijzer’ . Het waren spannende wedstrijden en uiteindelijk streden de 4 winnaars om de overige posities in de halve finale. De semifinale om de 3e en 4e plaats was tussen ‘Jetta en haar O-mannetjes’ en ‘West Best’,  waar de 3e plaats naar ‘West Best’ is gegaan. In de finale stond dit jaar weer Team 2, dit keer tegen ‘Beemster Garlic’.  Als nieuwkomer behaalde ‘Beemster Garlic’ een mooie 2e plaats, en werd ‘Team 2’ kampioen!

We bedanken Loonbedrijf de Vlijt voor het organiseren van het zand, de EHBO voor hun inzet, Marije Francis voor het speakeren, Johan de Ruijter voor het geluid, de verkeersregelaars voor het veilig houden van de omgeving en natuurlijk alle deelnemers voor het geslaagde toernooi!

De volledige uitslag:

Uitslagen Beachvolleybal 2024