SPANNENDE SKELTERRACE

Er stonden ruim 100 kinderen klaar aan de start van de skelterrace. De avond begon wat bewolkt, met een klein spatje regen, maar uiteindelijk viel het alles mee. Om half zeven starten de 3-jarigen. Alle skeltercoureurs hadden weer hun hele familie opgetrommeld om ze aan te moedigen, en dat was te zien! Het was ondanks het weer, gezellig druk!

Tijdens de 2e manch voor de 5-jarigen is Jesper (K)Roos van de baan af geraakt en met skelter en al de sloot in gereden. Er werd direct ingegrepen door de controlerende fietser (Mark Buis) die de sloot in sprong en de jongen te hulp schoot. De skelter werd er weer uit getild en Jesper stapte zelfs weer op en reed de ronde helemaal uit! Hij kreeg een daverend applaus toen hij over de finish ging en is er gelukkig goed vanaf gekomen.
Nadat de eerste manches geweest waren, was een kleine drinkpauze met een bekertje limonade en een zakje chips voor alle deelnemers. Bij de 9-jarigen kregen we te maken met een ketting die eraf vloog, waardoor de race helaas ophield voor Indira Moerdijk. Bij de 10-jarigen was het ook erg spannend en hebben we helaas een coureur moeten diskwalificeren omdat er onsportief gereden werd.

De deelnemers kregen na afloop van de race nog een vaantje & een muntje voor een kermisattractie mee naar huis welke gesponsord worden door de Kermisexploitanten; bedankt! Al met al een geslaagde avond met vele enthousiaste deelnemers & publiek. We bedanken de EHBO voor de aanwezigheid, Marije Francis voor het speakeren, de familie van der Pal voor de gastvrijheid, Johan de Ruijter voor het geluid, Peter Koning voor de strobalen en natuurlijk alle deelnemers voor de aanwezigheid! Zonder jullie was de avond niet compleet.

De uitslag staat hieronder.

Deel bericht
Scroll naar boven